TOYOTOWN
TOYOTOWN
Client : TOYOTA MARKETING JAPAN
Launch : 2013/08/02
TOYOTAハイブリッド車のポータル
「ハイブリッド=TOYOTA」のイメージ確立を目指すTOYOTOWNのシリーズCM。
WEBでは今まで各車CMにでていたキャストが全員TOYOTOWNの住人だった、という豪華で壮大なスケールのCMの世界観をフォローする役割がまず求められ、Ver.1ではflashでのリリース。Ver.2ではCMきっかけで訪れた人に、車にも興味をもってもらえるようなポータル型に変化。
グラフィカル且つシンプルに各車のセールスポイントをまとめたCARS、ゲームなどを通してドライブを体感してもらうイマジン・エコドラなどを用意しました。どのコンテンツもなるべく多く人にコンテンツを楽しんでいただくため、あらゆる環境に適応させる工夫をしています。 / 本瀬智美
WEBでは今まで各車CMにでていたキャストが全員TOYOTOWNの住人だった、という豪華で壮大なスケールのCMの世界観をフォローする役割がまず求められ、Ver.1ではflashでのリリース。Ver.2ではCMきっかけで訪れた人に、車にも興味をもってもらえるようなポータル型に変化。
グラフィカル且つシンプルに各車のセールスポイントをまとめたCARS、ゲームなどを通してドライブを体感してもらうイマジン・エコドラなどを用意しました。どのコンテンツもなるべく多く人にコンテンツを楽しんでいただくため、あらゆる環境に適応させる工夫をしています。 / 本瀬智美
Portal system of Toyota hybrid car.
TOYOTOWN commercial series to establish image as 「hybrid = TOYOTA」.
On Web site we were required to follow up the view of world in the gorgeous and magnificent commercial that all cast who appeared in commercial of each car till now, we released flash in Ver.1. Changed to Portal site for make people who visited web site by commercial to have interest in cars in Ver.2.
We create contents as CARS that summarized sales points of each cars
graphical and simple, Imagine Ecodora that provide experience to virtual drive thorough game and so on. We think and work out to adjust all environment for many people are able to enjoy all contents as possible. / Tomomi Motose
On Web site we were required to follow up the view of world in the gorgeous and magnificent commercial that all cast who appeared in commercial of each car till now, we released flash in Ver.1. Changed to Portal site for make people who visited web site by commercial to have interest in cars in Ver.2.
We create contents as CARS that summarized sales points of each cars
graphical and simple, Imagine Ecodora that provide experience to virtual drive thorough game and so on. We think and work out to adjust all environment for many people are able to enjoy all contents as possible. / Tomomi Motose