Client : TOWA PICTURES
Launch : 2018/07/13
渋谷の街中を舞台に映画の世界観を体験できる、新しい形のプロモーションイベント
トム・クルーズ主演の人気スパイアクションシリーズ最新作『ミッション:インポッシブル/フォールアウト』。オリジナルコンテンツ「音声ARスパイゲーム」の第一弾として、この映画とコラボレーション。映画公開に先駆けて、7月13日「イーサン・ハントの日」に“渋谷フォールアウト”を開催。

渋谷の街に設置された全ての時限装置を時間内に解除することに100人規模で挑戦する、本格的なスパイゲームイベントを実施。リアルな体験を通じて映画の世界観を楽しむ、新しいプロモーションのスタイルを提唱しました。

世界観・ストーリーの作り込みと、会話を遮らないイヤホンの採用などの環境の整備により、渋谷の街を舞台に100人以上の体験者に同一行動を喚起することができた本イベント。

音の演出のみであっても、大勢の人を同じ場所に動かせることを証明するとともに、行政や地域と連携した観光イベントへの活用など、音声ARの可能性を感じる場となりました。
A new kind of promotional event in which you can experience the world of movies, set on the streets of Shibuya
The newest to the hit spy action movie series ‘Mission:Impossible / Wallout’ starring Tom Cruise. Collaboration with the movie as the first original contents: ‘Audio AR spy game’. We held ‘Shibuya Fallout’ on July 13th, the day of Ethan Hunt, ahead of the movie release.

A full-scale spy game event was held where 100 challengers try to deactivate a timed device within a limited time placed all around Shibuya. We proposed a new style of promotion, enjoying the movie through a real experience.

With the help of environmental maintenance such as detailed creation of the story worldview, and of using earphones which doesn’t shut out sound, the event aroused over 100 challengers to take same actions.

The event proved that even with only presenting sound, a great number of people could be moved to the same place.It also was a place to see massive potential in audio AR, which could be used for the government and community to cooperate for a tourist event.

CREDITS

VIEW ALL WORK