Bascule

Dot Switch

Client : Sony Corporation
Launch : 2012/12/13
テレビ番組上で視聴者と作り出すリアルタイムなミュージックビデオ。
ソニーグループのブランドメッセージ“make.believe”を具現化する取り組みのひとつとして、スマートフォンからリアルタイムに視聴者が番組に参加できるインタラクティブなテレビ番組「MAKE TV」を制作し、2013年3月7日にTBSで生中継されました。 MAKE TVには、アメリカで活躍中のアーティスト・カーミンが出演、視聴者がスイッチを連打し、押した回数が一定数に達するとライブ会場の数々の装置が発動し、ミュージックビデオが完成していくという企画でした。

新宿駅前風呂場('10)やSPACE BALLOON PROJECT('11)に続いてユーザ参加型のライブ番組の制作で、初めて地上波のテレビ番組でやるという大きな挑戦でした。何人が参加しどれくらいスイッチが押されるか分からない中で、それらに耐えうるようにサーバーおよび表示システムを試行錯誤しながら設計しました。結果的には3分半のミュージックビデオ中に、700万回以上スイッチが押され、2万人以上の視聴者に参加いただき、無事に番組を終えることができました。

テレビ番組だけでなく、番組2週間前よりティザーサイトを公開し、ライブ会場ができていく様子を中継しプロジェクトを盛り上げました。
Music video to be created in real-time with TV viewers together
We created interactive TV program called 「MAKE TV」 that viewers can participate in real time via smartphone as one of the project to embody "make believe" branding message of SONY group. It was broadcast live on 7th of march, 2013. This project was to bring music video of American artist Karmin completion by viewer continuously presses the switch and various device at live venue set in motion when the numbers of pressing reach to the certain number.

It was production of users participate type live program subsequently to Shinjukuekimaefuroba in 2010 and SPACE BALLOON PROJECT in 2011, moreover broadcast on terrestrial TV program for the first time so it was great challenge. We designed server and display system can stand hard use by trial and error in the situation that we didn't know how many people will participate in and how many time switch was pressed the switch. As a result, more than 7000000 times switch was pressed and more than 20000 viewers took place in 3min and half of music video. It was great success.

We liven up the project not only by TV program but also broadcasting the live venue on teaser site from 2weeks before than TV program.

CREDITS

VIEW ALL WORK