Bascule

Social Hitchhike

Client : TOYOTA MARKETING JAPAN
Launch : 2012/07/06
オンラインからリアルにドライブ中の車にヒッチハイク
トヨタがクルマと人との関係がもっと楽しくするために何ができるかというきっかけから始まったプロジェクト、TOYOTA SOCIAL APP AWARD。そこで生まれたヒントからドライブをもっと楽しく、もっと魅力的にするために行った新しいコミュニケーションテストです。クルマを移動手段というだけでなく、たくさん人とつながる場に進化させることを目指しました。

移動し続けるクルマをネットにつなぎ、遠く離れた空間にいるたくさんの人が同時に一台のクルマにバーチャルに乗り込める仕組みを開発。この仕組みによって、ドライブ中のクルマからのライブ映像を見ながら、リアルタイムにドライバーとの会話、同じクルマに乗り込んだ人との会話を共有することができました。

夏の週末、この「ソーシャルヒッチハイク」の仕組みを載せた一台のクルマにタレント3人が実際に乗り込み、愛知県南知多の夕日を目指し、1泊2日をLIVEで中継し続けるキャンプを敢行。ドライブ中の車には、ユーザーの状況をリアルタイムに共有するため、スマートフォンやタブレットを設置。つぶやきは合成音声で読み上げられ、ユーザー全体の盛り上がりや、アンケート、集合写真などはタブレットに表示されました。ドライバーとユーザーはお互いにコミュニケーションをとりながら、最終的にはゴールの達成感を共有しました。 / 濱田陽和子
Online Hitch-hike.Use can get on the driving car virtually through the website.
What TOYOTA can do to make relation between car and people more enjoyable? This thought was start of this project " TOYOTA SOCIAL APP AWARD" We got hints from this project and create a new style communication test to make drive more enjoyable and fascinate. Our goal is to make cars to be not just only transportation but also place where connect with many people.

We developed system that enable many people to get in a car at the same time as virtual experience by connecting driving car to internet. We could share conversation with driver and passengers in real time with watching live video from driving car by this system.

One summer weekend, 3 Japanese talents drive to Minamichita in Aichi to see sunset on a car equipped with social hitchhike system. A 2 day 1 night camp was all broadcast live. Set smartphone and tablet in the car to share User's state in real time. User’s murmurs war read out by synthetic voice and User's climax, questionnaire, group photos are displayed on tablet. Driver and users communicate with each other and shared the sense of achievement when they goal in the end. / Hiwako Hamada

AWARD

  • Japan Media Art Festival 2012 Jury Selection
  • Clio Awards 2013 Shortlist

CREDITS

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